Wieszczyczyn ul. Ks. Marciniaka 28  (61) 28 18 677   biuro@parafiawieszczyczyn.pl A A A

Pielgrzymka do Lourdes 2022

poniedziałek, 19-09-2022 | dodał: Monika Szymańska

Wspomnienie z pielgrzymki parafialnej do sanktuarium Matki Bożej w Lourdes oraz innych miejsc w Hiszpanii i Francji.

W dniach od 04 do 11 września, grupa naszych parafian wraz ze swymi przyjaciółmi i księdzem proboszczem Szymonem Nowickim udała się na pielgrzymi szlak po przepięknej Hiszpanii i Francji.

Pierwszego dnia w nocy wyruszyliśmy autokarem na lotnisko w Warszawie skąd samolotem wylecieliśmy rano do Barcelony. Tam czkał na nas już przewodnik, który zabrał nas do autokaru, aby udać się do miejscowości Montserrat- masyw górski w Katalonii, na którym znajduje się męski klasztor benedyktyński znany z kultu figury Matki Boskiej o ciemnej twarzy, tzw. „Czarnulki” (es La Moreneta).  W trakcie drogi wysłuchaliśmy opowiadania Pana przewodnika o historii klasztoru i figurki, a także o życiu i zwyczajach mieszkańców Hiszpanii. W trakcie jazdy autokarem po serpentynach górskich  towarzyszyły nam piękne widoki. Po przyjeździe na miejsce w kaplicy sanktuarium odbyła się msza święta a po niej mogliśmy osobiście zanieść modlitwy do Matki Boskiej o czarnej twarzy.

Po modlitwie, zwiedzaniu i odpoczynku wyruszyliśmy do Andory. Księstwo Andory -małe państwo w południowo-zachodniej Europie, bez dostępu do morza. Leży w Pirenejach, granicząc od północy z Francją, a od południa z Hiszpanią. Po przyjeździe i zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na spoczynek. Rano po śniadaniu zwiedzaliśmy piękne miasteczko i leżące w parafii Canillo sanktuarium Matki Boskiej Meritxell, w którym proboszcz odprawił piękną Mszę św.

Po mszy świętej wyruszyliśmy w drogę do Sanktuarium Matki Bożej w Lourdes – ośrodek pielgrzymkowy poświęcony Matce Bożej z Lourdes, znajdujący się w mieście Lourdes w południowo-zachodniej Francji u podnóża Pirenejów. Na miejscu po zakwaterowaniu w hotelu wieczorem wzięliśmy w pięknej procesji ze świecami. Procesja wywarła na nas ogromne wrażenie. Na czele procesji niesiona jest kopia figury Matki Bożej z Lourdes. Wielu uczestników niesie w rękach świece osłonięte lampionami. Głównym elementem procesji jest odmawianie różańca, zwykle w różnych językach (następnego dania wieczorem w procesji i różańcu wybrzmiał również i nasz język ojczysty, pieśni i różaniec odmawiali pielgrzymi z naszej grupy i ksiądz proboszcz). Finałowe błogosławieństwo jest po łacinie, po czym następuje wezwanie do pielgrzymów do przekazania sobie znaku pokoju.

Następnego dnia rano wzięliśmy udział w pięknej Drodze Krzyżowej modląc się za naszą parafię i wszystkich przyjaciół. Drogę Krzyżową zakończyła Msza św. w Sanktuarium.

Po Mszy św. mieliśmy czas wolny. Chętne osoby wzięły udział w kąpielach w wannach z cudowną wodą – niestety ze względu na pandemię kąpiel zastąpiono obmyciem, które wzbudziło w nas poruszenie serc i wzruszenie.

Następnie razem odbyliśmy spacer po Lourdes, zwiedziliśmy młyn de Boly, La Cachot, pawilon św. Maksymiliana oraz dom rodzinny Soubirous. Następnego dnia przed opuszczeniem Lourdes o godz. 6:00 rano odbyła się piękna Msza św. przy grocie Massabielle, której przewodniczył nasz Ksiądz proboszcz. Na placu przy sanktuarium znajduje się również figura patrona naszej parafii św Rocha, poczuliśmy się przy niej jak w domu.

Po Mszy świętej udaliśmy w dalszy etap naszej pielgrzymki. Po drodze zwiedziliśmy Twierdzę Carcassonne, spacerowaliśmy po średniowiecznej warowni do zamku Chateau Comtal oraz bazyliki St-Nazaire, gdzie znowu napotkaliśmy figurę patrona naszej parafii. Po zwiedzaniu tych pięknych miejsc udaliśmy się na obiadokolacje i nocleg na Costa Brava. Tam też w Tossa de Mar, najpiękniejszym otoczonym murem mieście w Hiszpanii kolejny dzień spędziliśmy na odpoczynek i zbieranie sił do dalszego zwiedzania.

Szóstego dnia po śniadaniu przejechaliśmy do Barcelony. Bardzo dużego i pięknego miasta. Zwiedziliśmy tam zamek Montjuic, Barri Gotic – najstarszą część miasta. Następnie okazałą i piękną  bazylikę Sagrada Familia, w której Ksiądz proboszcz odprawił Msze św. tylko dla naszej grupy. Po Mszy św. przyszedł czas na  Casa Mila, Park Guell i La Rambla. Po całym dniu wrażeń wróciliśmy zmęczeni ale bardzo zadowoleni do hotelu na Costa Brava.

Dnia siódmego po śniadaniu i Mszy świętej przejechaliśmy do Girony – miasta z najlepiej zachowaną średniowieczną starówką w Hiszpanii. Poznaliśmy historię miasta, zwiedziliśmy również katedrę Santa Maria i Kolegiatę Sant Feliu, łaźnie arabskie oraz dzielnicę żydowską.

Ósmego dnia po śniadaniu niestety nasza pielgrzymka zakończyła się przejazdem na lotnisko w Gironie skąd mieliśmy przelot do Poznania. Cały wyjazd był dla nas wspaniałym przeżyciem i wypoczynkiem. Wróciliśmy nieco zmęczeni, ale szczęśliwi, zadowoleni i pełni wiary i nadziei. Panu Bogu dziękujemy za szczęśliwą podróż a księdzu proboszczowi za zorganizowanie tej pielgrzymki. Czekamy już z utęsknieniem na kolejne.

Korzystanie z niniejszej witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zmiany warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików cookies można dokonać w każdym czasie. Polityka Prywatności    Informacje o cookies